Dipp av cashewnötter

Kommentera
Jag har faktiskt aldrig ätit grönsaker som ska doppas i dipp. Jag vet att alla andra har det, och jag har alltid velat testa. Det är väldigt oklart varför jag inte har gjort det förut, då det knappast kunde bli enklare. Tänkte att idag ska bli dagen, så i förrgår (hehe ja jag vet, det krävs en hel del framförhållning) blötlade jag nötterna, men glömde bort dem tills runt tre inatt. Så ja, vid tre inatt stod jag och mixade cashewnötter. Dippen visade sig vara helt jäkla underbar, så jag var tvungen att använda den som pålägg på pizzan till lunch. Från och med idag tänker jag aldrig äta en måltid igen utan cashewdipp. 
 
 
Ingredienser
2 dl cashewnötter
1 pressad citron
Jättemycket (nåja) gräslök
En gnutta havssalt
 
Blötlägg cashewnötterna ett par timmar, gärna över natten. Mixa sedan alla ingredienserna till den konsistens du vill ha. Ibland behövs någon deciliter vatten för att göra den riktigt len.