Vilse i skogen, vandrar omkring

Kommentera
Idag har vi haft fältövning. Det gick ut på att med hjälp av att mäta elektromagnetisk strålning och magnetism ta reda på var i berggrunden det finns sprickzoner och diabasgångar. Från 8 till 5 vandrade jag omkring i skogen med bara mig själv som sällskap och nynnade på  Markoolios "vilse i skogen" och ångrade att jag lämnat stövlarna hemma. Eftersom vi ska mäta raka profiler får vi snällt gå rätt genom vattenpölar och allt. Är ändå nöjd med dagen,  på förmiddagen hade vi till och med sol! Åt lunch på skryllegården, och de lyckades knåpa ihop God vegansk mat trots att jag inte anmält i förväg. Creds! Nu ska jag värma fossingarna i soffan och dricka te resten av kvällen, och fasa inför morgondagens träningsvärk. Så många timmar med astung utrustning från stenåldern på ryggen sätter sina spår på muskelbefriade människor som jag.