Husmorstips

Kommentera
Idag har jag tillbringat exakt halva morgonen med att hosta, och andra halvan med att googla efter huskurer mot halsont. Jag är en riktig husmor nu för tiden och har precis ALLT hemma, trodde jag. Fram tills idag. Jag hittade ett recept jag tänkte göra som innehöll kamomill, timjan, kanel och honung. "YES! Häftigt att jag har allt hemma!" tänkte jag fram tills jag såg att man skulle ha i rölleka också. Vem SJUTTON har sånt hemma? Jag må vara biolog, men någon måtta får det faktiskt vara! 
 
Efter mycket om och men hittade jag ett recept som jag faktiskt kunde göra. Det innehöll svartpeppar och kanel, blandat med vatten. Vad det smakade? Ja, det smakade helt enkelt peppar blandat med kanel. Fy sjutton! Ut med det i vasken- ALDRIG MER!!! 

Nästa tips jag hittade var vitvinsvinäger blandat med honung och kokande vatten. Det fungerade faktiskt ritkigt bra! Halsen känns hundra gånger bättre (minst), och det smakar misstänkt likt salladsdressing. Man kan alltså låtsas att man dricker sallad, och därmed har man varit nyttig för dagen också! :)