Soppa på flickvän

Kommentera
Okej, jag vet att jag borde plugga, har två tentor inom två veckor. Ni som följt min blogg ett tag vet ju hur det brukar gå till; jag sitter oavbrutet på facebook. Hela tiden. Nu hittade jag någon sida som listat de 28 roligaste tweetsen (Seriöst, vem gör en sån sida? Sitter denne någon och läser ALLA tweets?). Hur som helst hittade jag denna, som jag tycker är lite konstig:


Ok, satt och funderade ett tag. Låter sopp-lagning romantiskt? Googlade "soppa recept" och valde random alternativ. Om vi kallar hans flickvän Lisa blir texten såhär:

Skär Lisa i 3 cm kuber. Strimla Lisa, finhacka Lisa och fräs i olja. Tillsätt salt, kryddor, vatten, fond, vin, grädde och crème fraiche och låt sjuda ca 10 minuter. Lägg i fisken, koka upp och sjud tills fisken är klar. Tillsätt räkorna. 

Ehum.. Säger som Sara Varga: SPRING FÖR LIVET, OM DET ÄR DIG KÄRT! Eller jag fattar inte, trodde han att stackars Lisa skulle gilla uppvaktningen? Skulle vilja ha en update om deras relation.