Alla helgon, eller vad heter det?

Kommentera
Godmorgon! Idag är jag fucked up trött. Natten har varit lång och full av mardrömmar. Av någon underlig anledning drömde jag hela tiden att någon trillade ihop på mitt jobb. Som ni kanske vet jobbar jag som servitris och det är mycket folk som kommer och går hela tiden. Alltså varje gång jag somnade var det någon som svimmade eller fick en stroke eller hjärtattack eller något. Varför har jag sånna drömmar? Jag har i alla fall fått ut en bra sak från det. I drömmarna höll jag hela tiden i tallrikar när personen i fråga svimmade, och efter ett tag kunde jag tvinga mig att kasta tallrikarna jag höll i marken så jag kunde ta emot människan innan den slog i huvudet. Det är faktiskt fett svårt att reagera i tid, till och med i drömmar. Jag har varit med två gånger när mina kompisar svimmade, och jag lovar, det tog säkert fem minuter från att de trillade på marken tills jag över huvud taget förstod att något hade hänt. Hur som helst hoppas jag att jag ska klara kvällen (ska jobba idag också) trots mina få sömntimmar.

Idag är det i alla fall alla helgon. Enligt Värnamo nyheter får man inte förväxla det med Allhelgonadagen. De ligger tydligen på olika datum, men annars känns det inte som att det är någon direkt skillnad. Det spelar egentligen inte någon roll för jag firar inte det ändå. Jag har inte ens några döda att tänka på. Hur otroligt det än låter är det faktiskt så. Ändå tycker jag det hade varit trevligt om jag tog några fina bilder på en pumpa eller något, men det har jag inte gjort! Nu tänker jag ta till ett urgammalt knep och skylla på jobbet. Jag VET att jag har haft en hel vecka på mig att ta bilder eftersom jag har varit ledig, men det räknas inte. Jag har helt enkelt inte haft tid. Eller energi.










Här är lite bilder på Ella och Dilba istället. De är mycket finare att se på än några gamla pumpor <3