Oj vad tiden går!

Kommentera
Och nu är det bara en termin kvar i gymnasiet! Var har tiden tagit vägen? Detta kommer nog bli den längsta terminen i mitt liv, men samtidigt den stressigaste. Jag har valt att inte åka på någon studentresa. Vad tycker ni? Ska ni åka på studentresa? Jag tycker det kostar för mycket, i alla fall just nu. Nu ska man liksom betala balen, balklänning, smink, naglar, hår, studentmössa, champagnefrukost, studentfester osv... Jag har kommit fram till att jag inte har råd att ta studenten i år. Vi får väl se hur det går.

Nästa vecka är det tre saker som gäller:
~ Kemiprov
~ Nationellt prov i matte D
~ Projektarbete

Har jag tid utöver det ska jag försöka hinna med att plugga till aktiekunskapen, astronomin, biologin och svenskan. Det låter mycket, men förutom kemi tycker jag alla ämnena är roliga att plugga på. Slutprovet i astronomi kommer nu någon vecka framåt. Det gör mig faktiskt rätt arg att vår lärare alltid säger veckan innan att vi ska ha prov. En vanlig lärare säger i början av kapitlet när vi ska ha slutprovet, men astronomiläraren bara antar att vi kan planera vår studietid efter ett prov vi inte vet när vi ska ha det. Dessutom går vi på övertid. Astronomi A skulle varit slut till jul, men läraren "hann inte" så vi får fortsätta denna terminen. Surt för alla som inte ska läsa Astronomi B, de hade kunnat vara lediga dessa timmarna...

Nu ska jag göra potatismos och fiskpinnar!