papillon

5 kommentarer
Jag är så grymt besviken! Alla som har läst boken Papillon av Henri Charrière vet att det är en av de bästa böckerna någonsin! Den är helt underbar! Och det bästa (eller det värsta) är att allt har hänt på riktigt. I boken händer det något hela tiden, och Papillon rymmer från det ena fängelset till det andra genom hela boken, och alla han rymmer med och tar hjälp av blir dödade av olika orsaker. Boken är verkligen hemsk!
Men filmen, det är det sämsta jg har sett! Jag har aldrig varit med om en bok som har förvandlats så dåligt till film! I filmen är han bara på ett enda fängelse under hela tiden, som han rymmer från två gånger! Ingenting är likt boken! Inga av hans vänner blir dödade, och han ser inga andra läskiga fängelsen. Sista gången han rymmer rymmer han till och med själv! Då missar man ju det bästa med slutet av boken! Man fick aldrig se fängelset som fylls av vatten, eller när han ett tag kommer till en snäll familj som låter honom leva som en vanlig människa, eller när han är på någon koloni och ser en människa bli ihjälslagen, eller när han gifter sig med en av indianerna, eller något sånt!
Gaaah jag är så besviken, vet knappt vart jag ska ta vägen -.-

 
1 Bullshie:

skriven

Nää men nu e de så att arbetsledarna tjatar på en hela tiden...

Jag missade att fråga och då kommer lollo "JENNIFER +MENY +MENY + MENY! OKEJ??"

och tanner "Jennifer du frågade inte dom om +meny" "men dom var ju bara barn! typ 12 år, jag kan väl inte lura barn på de!?" "Jo."



2 cryylv:

skriven

Vet du vart det går att få tag i filmen ??

3 Fröken Viktig:

skriven

fin blogg. hoppas du får en mysig helg :)

4 Patrik:

skriven

Kika in på min blogg om du gillar att läsa, jag ger boktips! :)

5 cryylv:

skriven

Sv : ja där finns den garanterat. Det får bli nått sånt. Har bara sett trailers på den. Men den verkar okej. En klassiker sägs det