Flyttfåglar - Marianne Fredriksson

En kommentar

Inge har bott ett skyddat liv i Sverige med sina två döttrar. Hon jobbar som svenskalärare och lever för sin trädgård. Mira är flykting till sverige och blev under sin uppväxt utsatt för våldtäckter och kränkningar. Hon fick under kriget dagligen se människor bli mördade, även en av sina söner.
Av en slump möts Inge och Mira, och de har mer gemensamt än de någonsin kunnat tänka sig. Deras liv nystas ihop och många gamla sår rivs upp under en kort tid...

Detta är den tredje av Mariannes böcker jag läser nu under en kort tid, och jag älskar dem! Flyttfåglar är absolut den bästa. Jag har inte kunnat lägga ifrån mig boken en sekund.

♥♥♥♥♥

 
1 Evakueringen:

skriven

Hej



Jag läste denna skitbok för 14 år sen.

Men minns att den var skitkass. Minns inte slutet pappan stack iväg men hittade ingen sen mins jag inte.

Vad var det som hände , var det ngn virus som tog dem?

Skulle du kunna bäretta det för jag orkar inte läsa den kassa boken igen.





Mvh



Felix