Jag hatar hela världen

2 kommentarer
Idag är jag bara arg. Jag är arg på allt. Jag hatar folk i allmänhet. Varför är alla människor så förbannat dumma i huvudet? Läste att SvP ska till Almedalen i sommar. VARFÖR SKA VI HA NAZISTER I VÅR REGERING?! Vad är det för idioti? De har för fan inte ett enda demokratiskt hårstrå på hela kroppen. De tycker jag är en landsförrädare, eftersom jag inte är rasist. Och dessa människor ska styra sverige? Nej tack, jag tänker kämpa och slåss allt jag kan för att få bort denna hemska människosyn. Om jag så ska dö på kuppen ska jag hindra dem från att komma in i riksdagen. När vi ändå är inne på rasism, läste ni artikeln om butikschefen som hällde vatten på en tiggare? Om inte, klicka här, så kommer den upp. SÅN KASS MÄNNISKOSYN! Vilken tur för den där egoistiska självupptagna rövhatten till butikschef att han har råd med mat och tak över huvudet, så han slipper sitta ute och frysa och tigga. Idiot. När jag får möjlighet ska jag kasta vatten på honom. Fast då ska det vara mitt i vintern. Isvatten. Fyllt med sten.
På tal om kass människosyn kan vi ju snacka lite om anti gay-lagarna i Uganda, det är också sjukt. Varför ska människor lägga sig i vilka andra människor älskar? Vad är poängen där? INGEN! De vill bara ha någon att sparka på, så att de själva kan känna sig lite bättre. Lite mäktigare. För det är väl bara makt det handlar om. Scrollade förbi en bild med en brinnande människa på min feed idag. Vet ni varför personen brann? För att någon hade tänt eld på hen, för att hen var homosxuell! Det är så fel att misshandla och mörda människor på grund av deras sexuella läggning. Jag vill behandla dem själva på samma vis. Så de får lida för att ha orsakat andra den skadan. Åååh jag blir både arg och ledsen. Kan knappt ens skriva längre. Vi har många homofob-motståndare i Sverige. Showan från Malmö är en av dem. Gissa vad? Han blev knivhuggen för två dagar sedan, efter en demonstration mot våldtäkt! Vad är det för värld vi lever i? Alla goda människor, alla som vill andra väl, alla som önskar att varje människa hade lika mycket värde, alla som ser jämställdhet som det enda sättet att leva på, det är DE som utsätts för alla hemska påhopp. Fy fan säger jag bara. Och media beskriver det som "bråk". Det är så jävla idiotiskt, de beskyller offret för det som hänt. Ett bråk kräver två parter. Det är som att påstå att "cyklisten bråkade med lastbilschauffören" när någon blir påkörd. DET VAR INGET FÖRBANNAT BRÅK! Vad tror ni nazisterna gjorde PRECIS vid platsen för demonstrationen, PRECIS vid den tiden den avslutades? Fundera på det ett tag.
 
 
Så ett hopp från usel människosyn till rövhatteri bland djur. Jag skulle nämligen förklara för en vän varför jag inte äter mejeriprodukter. Eftersom djurmisshandel och liknande inte biter på folk i deras val av mat (men ååååh det är ju så goooooooott! Jag skulle aaaaldrig kunna leva utan att äta mordoffer!) så körde jag på äckelkortet. Det är nämligen så att många kor har juverinflammation (ja, det är ju också djurmisshandel) och därmed finns det alltid var (sånt vitt klet som luktar äckligt i sår) i de mejeriprodukter ni köper i affären. Skulle googla upp en källa på detta, och hittade en film om mjölkproduktionen. Tänkte "aah, här kan hen ju se med egna ögon", och startade filmen. Vad ser jag? EN JÄVLA ÄCKLIG IDIOT SOM SPARKAR IHJÄL EN KALV! Jag blir så arg! Och ledsen. Det känns som att hela jag ska expoldera vilken sekund osm helst. Jag vill ut i världen och rädda alla djur! Jag vill avliva alla människor som beter sig på det viset. Och ja, jag vill faktiskt avliva dem. Jag skulle inte tveka en sekund innan jag satte en kula i pannan på dem. Jag vill bara kräkas på alla idioter. Och det värsta av allt är att jag sitter här i min lilla trygga lägenhet, jag kan inte göra ett piss för dessa djuren. Jag HATARHATARHATARHATAR denna världen! Och detta är bara en liten liten bråkdel av all idioti jag tar del av varje dag. Jag vill titta bort, blunda för allt som händer, så jag kan vara lite gladare. Må lite bättre. Men jag VILL inte må bättre! Jag tycker inte det är rättvist att jag ska få leva ett lugnt och tryggt liv när det finns så många, både människor och djur, där ute i världen som lider. De lider ju på grund av andra människors egoism och hat. Vi MÅSTE kunna göra något, vi måste kunna stå enade för att förändra världen. Problemet är bara att NOLL personer bryr sig. Det är fan INGEN som någonsin gör någonting. Det är alltid "någon annans" problem, eller så blundar de för det obehagliga, precis som jag känner att jag vill göra ibland. Gör vi alla på det viset kommer världen aldrig bli bättre. SNÄLLA alla människor där ute, börja säga ifrån! Ställ er tillsammans med oss som försöker kämpa, så kommer vi tillsammans förändra världen <3
 
1 Liv Rydell:

skriven

När jag läser det här inlägget så känner jag "tack, äntligen någon som känner exakt som jag gör!" Jag har i flera veckor haft gråten alldeles för nära tillhands pga idioter som inte förstår feminismen, miljön eller djurens rättigheter. I och med det här inlägget så har jag blivit 110% övertygad till att bli vegan. Jag är vegetarian sen innan, men nu är det slut på att äta ägg (är mjölkprotein- och laktosintolerant sen innan så är redan "nästan" vegan)! Tack för ett inspirerande inlägg som fick mig att känna mig självsäker och självklar i mitt val av mat. Jag känner mig stolt att få dela mitt Facebookflöde med någon som dig ♥ (du får gärna lägga upp den här kommentaren på Facebook om du vill) kramar!

2 Sandra:

skriven

Du klagar på andra som tittar bort, skriver ett argt blogginlägg och tror att det hjälper? Du måste inte sitta i din trygga lägenhet, ut och agera istället för att säga att "man" inte kan göra något.
Visst, vegan: ett bra steg på vägen men man kan alltid göra mer!

Svar: Jag gör mer, jag är aktiv, men jag kommer inte komma åt precis varje idiot på jorden. Vissa dagar känns det hopplöst. Även om jag lyckas rädda en hund från en ägare som misshandlar den kommer det finnas miljoner andra djur som är utsatta "/
Kitsu