Grundkurser

Kommentera
Jag tillbringade förra helgen på folkets hus i Habo, och efter det har jag bara varit hemma och sett på tv. Så gissa vad jag tänker skriva om idag?! Habo såklart :)
Det var första gången jag var i Habo så det var ju lite kul att se den delen av Småland också. Det roliga med alla små hålor är att det bara finns en av varje och därför sätter de stadens namn framför allt. Typ "Habos pizzeria" "Habos bar" och "Habos bilverkstad". GULLIGT! Och jag som tyckte Värnamo var litet. Hur som helst hade de en jättegullig vandringsled där jag kunde släppa Kody. Jag hade nämligen med Kody i helgen så han fick se vad jag håller på med på min fritid. 
Nu undrar ni säkert vad jag gjorde i Habo, eller hur? Jo, jag var på grundkurs med SSU. Är man med i SSU får man möjlighet att gå deras grundkurser. Första grundkursen hanldar lite om arbetarrörelsens historia och vad SSU står för. Andra är ungefär samma sak med lite fördjupning. Jag var på andra. 


Precis som alltid i SSU sover man på liggunderlag på golvet. Eftersom min hund är ltie bättre än alla andra tänkte jag att han skulle få extra lyx och sova på en mysig fäll. Men det dög tydligen inte åt honom så han sov på min kudde istället så fick jag ha fällen som kudde.


Söt hund! Jag tror han blev väldigt trött av alla människor och nya lukter, så han gick in i andra andningen. Alltså han blev jättemegasuperbusig och vägrade ligga stilla. Som tur var tyckte alla andra det var skitkul att busa med honom. 


Vanligtvis på SSU brukar jag dygna. Dvs vara vaken hela tiden. Men i helgen kände jag att för Kodys skull var det bäst att jag sov så han kände att han skulle kunna koppla av också. Det funkade rätt bra. Med dator och hörlurar kunde jag koppla bort alla andra som höll på att sprigna runt (det brukar vara därför jag inte sover, jag vill cokså vara med och tramsa!) och när jag slappnade av kunde Kody också slappna av :)


Det var ju halloween i helgen, så vi hade införskaffat spindelnät, spindlar och pumpor att dekorera middagsbordet med. Ärligt talat, har ni någonsin försökt veckla ut ett såntdär låssasspindelnät? Hur krångligt som helst! Det funkade ju typ inte.


Hur som helst glömde vi att dekorera bordet vid middagen, så vi tog med grejerna ner istället. I det mörkaste rummet längst in i källaren hade vi satt upp en projektor så vi kunde så på film. Silent hill i en källare full med spindelnär. LÄSKIGT! Jag vågar knappt se den filmen mitt på dagen liksom..




Skitsmart att nätet klistrade fast sig själv på väggen. GILLA! För övrigt blev det jättefint tillslut.


Kody med sina nya vänner i tv-soffan. Han tyckte också silent hill var läskig så han gick och la sig under bordet istället.