Julbak

Kommentera
I onsdags (Förra onsdagen då alltså) var det julbak ute i Hok. Vi började med att göra underbara muffins med saffran och vit choklad. Jag tror vi bara gjorde vanlig muffinsdeg och hällde i riven vit choklad och lite saffran. På toppen garnerade vi med ytterligare lite riven vit choklad.
Efter det blev det pepparkakor (Jag ÄLSKAR att göra pepparkakor. Jag kan stå i timmar!) i mängder. Eller inte i mängder, ett paket blev det i alla fall.
Sist gjorde vi radiokaka. Första gången jag smakade radiokaka höll jag på att spy. Det var så mäktigt! Det bara växte i munnen och man ville bara spotta ut det. Jag lärde mig äta det först när jag hade smakat ett par gånger, och nu älskar jag det <3
Vi gjorde ett pepparkakshus också. Det fick bli med rosa och röda godisar, och med strösocker över sig. Det ser ut som ett litet sagoslott tycker jag!
Igår bakade jag och Rickard ännu fler pepparkakor, och satte ihop ytterligare ett pepparkakshus. Vi satte aldrig på någon glasyr eller något, det får vänta till någon annan dag. Så började jag tillverka ett litet staket och några djur av pepparkaka, så kan det bli som ett litet julland <3
I onsdags (Förra onsdagen då alltså) var det julbak ute i Hok. Vi började med att göra underbara muffins med saffran och vit choklad. Jag tror vi bara gjorde vanlig muffinsdeg och hällde i riven vit choklad och lite saffran. På toppen garnerade vi med ytterligare lite riven vit choklad.
Efter det blev det pepparkakor (Jag ÄLSKAR att göra pepparkakor. Jag kan stå i timmar!) i mängder. Eller inte i mängder, ett paket blev det i alla fall.
Sist gjorde vi radiokaka. Första gången jag smakade radiokaka höll jag på att spy. Det var så mäktigt! Det bara växte i munnen och man ville bara spotta ut det. Jag lärde mig äta det först när jag hade smakat ett par gånger, och nu älskar jag det <3
Vi gjorde ett pepparkakshus också. Det fick bli med rosa och röda godisar, och med strösocker över sig. Det ser ut som ett litet sagoslott tycker jag!
Igår bakade jag och Rickard ännu fler pepparkakor, och satte ihop ytterligare ett pepparkakshus. Vi satte aldrig på någon glasyr eller något, det får vänta till någon annan dag. Så började jag tillverka ett litet staket och några djur av pepparkaka, så kan det bli som ett litet julland <3





Har fått pli på min blogg igen nu :P