Färggrann vårkick

Kommentera
 
Hittade ett recept på en mustig vintrgryta, men jag tyckte det lät tungt och konstigt, så jag ändrade lite, och vips så blev det en färgspark i baken inför våren! Inget mer mustigt förrän i november, tack. 

Hur som helst, den s.k. grytan blev fräsch i alla fall, lite sur dock. Nästa gång hade jag valt att enbart använda citronsaften. 


Ingredienser:
6 tomater
3 paprikor
mangold
persilja
0,5 dl linfröolja
1 citron
 
 
 
 1. Hacka 4 av tomaterna och alla tre paprikorna i lagom stora munsbitar.
2. Mixa de andra 2 tomaterna med mangold, persilja, citron (skalad och med kärnorna borttagna) och linfröolja
3. Blanda i en stor skål och servera!
 
 
 
 
Det ser mycket färggladare ut i verkligheten, jag har ingen aning om varför så mycket av den härliga färgen försvann på vägen. Synd, för en blir verkligen glad av att se det.
Jag tycker ni kan testa med andra grönsaker än mangold också. Funkar säkert med vad som helst. Tror även det skulle vara supergott med zucchini i.