Update om livet

En kommentar
Det var länge sedan jag faktiskt berättade något i bloggen om hur vi lever och bor. Ni som inte känner mig irl (I riktiga livet, in real life, Indy racing league, IRL=landskod för Irland) (ja, jag menar förstås i riktiga livet) tror förmodligen att jag bor tillsammans med min sambo, en hund, en katt och två ormar. Känn er blåsta!!! Säger jag bara. Nu för tiden har vi allt det, plus:
  • En ödla som heter Shadow
  • Två flick-gerbiler som heter Peach och Zelda.Förr hade Peach en syster, Daisy, men tyvärr blev hon sjuk och vi var tvugna att avliva henne när hon var bara fem veckor gammal.

    Peach

    Zelda

    Lilla älskade Daisy när hon var sjuk <3
     
  • Tre pojk-gerbiler som heter Mario, Luigi och Link. Link och Luigi har varit världens gulli-gullar, men startade nyligen ett gerillagkrig (där varje gäng består av en individ, och Mario vägrar ta ställning så han är vän med båda) (haha fattar ni gerbilkrig/gerillakrig??? Jag tyckte det lät lite lika iaf..) och får nu ha avdelad bur. Kvalitetstid med Mario sker i skift om åtta timmar. Strikta regler har vi här!
Från vänster: Luigi (med rumpan mot kameran), Link i mitten, och Mario till höger. Gosepojkarna! <3
 
  • Diverse syrsor. De ska bli ödlemat. Först hade vi hussyrsor, men de spelade som galningar hela nätterna och förökade sig som SJUTTON! Skulle ödlan äta allt det hade han varit en dinosaurie nu! Jag hade ingen som helst aning om hur vi skulle göra oss av med alla dessa syrsor, men som tur var började de äta varandra (för alla vet att kannibalism är bättre än ät-den-mat-ägaren-ger-dig-dieten) så nu har vi bara en hussyrsa kvar. Som inte spelar. YÄY! Men däremot två Fältsyrsor. De spelar inte (wihooo!) och är mycket finare att titta på. Dessutom kan de inte föröka sig i den temperaturen vi har i lägenheten, så ohyra är ingen risk. 
Kan tilläga att jag saknar syrs-spelandet lite. JAG VEEEET (nu pratar jag med Joakim) att jag la ner ALL min energi och vakna tid på att klaga på syrsorna. Men nu när de är borta saknar jag dem! Jag är kvinna och har rätt att ångra mig en triljard gånger om det är så!! (OBS Jag är feminist och kommer inte tolerera sexistiska saker på min blogg, men när det gäller diskussioner inom MITT förhållande tänker jag använda mig av jag-är-kvinna-ursäkten när jag behöver den. För jag tycker det är ok att skämta om saker så länge man står på "rätt" sida).
 
1 Etty:

skriven

Söta gerbiler! =D