Dissekering

Kommentera
Imorse skulle ni gissa vad vi gjorde i skolan idag, och nu ska ni få svaret. Vi dissekerade en bläckfisk! Det var faktiskt väldigt häftigt. Deras mantel var helt mjukt, glittrande och rosa, och så hade de skalet, som var genomskinligt och såg ut som en plastbit, på insidan! Mycket underligt. Jag har alltid tyckt att bläckfiskar är väldigt obehagliga, men dagens arbete har omvänt mig lite faktiskt. Kom däremot fram till att alla bläckfiskar i filmer är elaka. Tänk på t.ex. Bläckvard, Davy Jones, Kraken, Bläckfisken Octobaldi (Freddi fisk).... Vi hade massa fler förslag, men självklart har jag hunnit glömma alla. Kommer ni på någon?


Detta är jag med vår fina bläckfisk i handen. Den syns kanske inte så väl, men det är den enda bilden jag har lyckats få över till datorn. Ska se om jag lyckas övertala mobilen min till att plocka fram resten av bilderna också. Den är väldigt envis och gör alltid precis som han själv vill -.-''