Jobbig formulering

Kommentera
Hej allihopa! Jag vet att jag har blivit riktigt, riktigt dålig på att blogga nu den sista tiden (eller okej, sista åren kanske det borde stå). Med ny stad och ny skola och allt blir det lite svåt att hinna med datorn. Imorgon har vi tenta, därför tycker jag det är passande att sitta med bloggen just ikväll. Min magkänsla säger mig att det kommer gå bra på tentan ändå. Kan plugga på tåget till Lund imorgon. För er som inte vet det bor jag och Kody i Landskrona nu! Och pluggar biologi på LU.

Hur som helst, anledningen till dagens blogginlägg är inte att berätta för er om vad som händer i mitt liv just nu, utan för att (som vanligt) klaga. Jag har insett att min omgivning inte är så intresserad av att höra om mina grammtiknazistkommentarer, så jag har nästan slutat med det nu. Men en reklam som gått på tv en tid nu stör mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen! Jag bara MÅSTE få det ur mig! Det är en reklam för maskindiskmedel eller något. Den börjar i alla fall med att en röst säger "15 kg fett och matrester passerar med tiden din maskin" eller något i den stilen. Vadå "med tiden" ?! Ja, SJÄLVKLART hamnar det 15 kg fett och matrester där förr eller senare, men det är väl rätt så uppenbart för alla som vet hur man använder en diskmaskin? Varför säger de inte "När 15 kg fett och matrester passerat din diskmaskin" istället?! Jag blir galen! De hade lika gärna kunnat säga 100 kg eller 5 g.

Ibland önskar jag att jag föddes grammatiskt missanpassad så jag slapp störa mig på sådana här saker. Då hade jag kunnat ägna min tid åt att plugga till tentan istället. Eller se Wallander, vilket jag kanske kan erkänna att jag gör just nu. Samtidigt som jag bloggar alltså. Har blivit värsta tv-nörden. Har för tillfället bestämt mig för att jag MÅSTE följa Melodifestivalen, Kontoret, Sherlock Holmes och Wallander.