Monster under sängen?

Kommentera
Jag har inga monster under sängen, och har egentligen aldrig oroat mig speciellt mycket över den saken. För ett tag sen lät det däremot som att jag hade en hel helikopter inne på rummet en kväll när jag hade släkt lampan. När jag tände igen såg jag att jag hade världens största monster-geting hos mig! Den var blodtörstig och satt och stirrade på mig hela natten. Jag var livrädd och vågade inte fånga den. Ni förstår jag har inte hjärta att döda små luddiga djur, trots att de är onda. 



Till mitt försvar lyckades jag få tag i en tidning att slåss med, en handduk att lägga över getingen, hårspray att försvara mig med om den kommer för nära, ett måttband att slåss (?) med, toapapper utan någon speciell funktion och en toffla att leka turkisk morsa med. Till slut lyckades jag få mod till mig att sätta ett glas över getingen och släppa ut den. Då var klockan åtta på morgonen.


Ser ni hur fett stor den var?! Fyller ju halva glaset...


Utanför satt flera av hans kompisar och ville också komma in. De hade nämligen byggt bo precis utanför mitt fönster.

Nu har i alla fall anticimex varit här och dödat dem. Jag ville inte att de skulle dö, jag ville bara att de ska bo någon annan stans! Jag tog nämligen reda på att de är bålgetingar, och de är mycket snällare än vanliga getingar. Dessutom äter de vanliga getingar. Så hellre att man har massa bålgetingar än massa vanliga getingar, för det är tydligen jättesvårt att reta upp en bålgeting så pass mycket att den sticker en. De är tydligen rätt ovanliga, och är vanligast förekommande i Småland, de trivs bäst i områden med mycket ekar. Tur för mig att vi bor på Ekekullen! Jag kanske får fler besök.