Hemma!

Kommentera
Kom nyss hem från skolan. Det var riktigt riktigt segt att ta sig upp i morse måste jag påstå. Helt sjukt. Fast att börja dagen med matte är ju inte helt fel, det gjorde mig genast på bättre humör. Jag älskar matte! Det är något speciellt med matte. Det har sina regler och inga jäkla undantag (som till exempel grammatik osv) och det är alltid logiskt. Till skillnad från allt annat. Jag önskar alla ämnen var matte. Eller möjligtvis fysik. Fast helst matte. Sen hade vi prov i biologi, och det gick ju inte helt okej. Jag tycker biologi är skitjobbigt. Ärligt talat, varför skulle jag vilja lägga ner tid på att lära mig vilka substrat enzym sönderdelar och vilka produkterna blir? Visst, jag kan lära mig vad olika kroppsdelar heter, var de sitter och vad de är bra för, men that's it! Jag ska aldrig mer läsa biologi när jag har tagit studenten. NEVER!