Kändis!

En kommentar
Imorse vaknade jag en sådär tusen gånger på grund av olika människor som ringde. Det var nämligen meningen att vi i SSU skulle stå nere på torget idag och dela ut flygblad och prata med folk, sverigedemokraterna skulle egentligen hållt en demonstration där då. Dock bestämde de sig för att ställa in demonstrationen och hålla en tyst minut för de som dog i Norge igår. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jag tycker egentligen de handlade rätt. De visade respekt för sina medmänniskor. Oavsett vilka åsikter vi har hör vi ändå ihop, alla tillsammans. Jag hade tyckt terrordådet varit lika hemskt vilka det än vore riktat mot. Däremot får jag lite känslan av att de utnyttjade situationen till sin fördel och vann några väljare genom att låtsas att de bryr sig. Jag vet som sagt inte riktigt vad jag ska tycka.
Hur som helst slutade det med att Värnamo Nyheter ringde och skulle intervjua mig om händelserna i Norge. Det som stör mig är att de ringde tidigt på morgonen, och jag hade bara snappat upp något litet på nyheterna igår att det skulle vara någon bomb eller något där. Jag var alltså helt nyvaken och hade absolut ingen koll på vad som hänt när jag pratade med journalisten. Det blir spännande att läsa tidningen på måndag... Jag var dessutom tvungen att stressa upp ur sängen, jag fick nämligen en halvtimme på mig att klä på mig, duscha, sminka mig och äta frukost innan jag skulle träffa en fotograf nere på stan som skulle ta bilder till artikeln. Kände mig som en riktig kändis!

För att avsluta detta lite halvirriterade inlägget med lite trevlighet tänker jag lägga upp två bilder på mammas lilla konstiga hund. 




Ella <3
 
1 Patrik, Ängelholm:

skriven

Det är sjukligt att misstänka andra människor för att fejka sin sorg och bestörtning efter en så fasansfull händelse som den i Norge. Jag tror inte du kan sjunka mycket lägre än du gör i det här inlägget.



Det hat som finns mot SD i Sverige har mycket gemensamt med det hat som Breivik hyser mot Norges socialdemokrater.