Ekologiskt som bara den

En kommentar
Idag var jag och Cesar jätteduktiga och miljövänliga. Vi gick ut i skogen och plockade våra egna kantareller till köttfärssåsen! Jag gillar att gå i skogen... Det är mysigt.





För övrigt tänkte jag dela med mig av mitt recept! Det är faktiskt riktigt gott. Dock har jag inga exakta mått på något... Kör lite på känn.

Ingridienser:
0,5 kg köttfärs
1 "paket" tomatpurée
lite bacon
1 gul lök
En bit purjolök
Rätt mycket svamp
Kopiösa mängder oregano och basilika
Lite salt och peppar

Tillagning:
Klipp baconet i bitar och stek. Bryn sedan löken och purjolöken. Stek köttfärsen och häll sedan i allt det andra. Låt det koka lagom länge. Jag brukar ha i lite vatten eller mjölk om det blir för torrt...

Superenkelt och jättegott! Helt klart bästa varianten på köttfärssås...
 
1 Theréz || Several passions - one blog:

skriven

Verkar hur gott som helst! Åh..nu blev jag hungrig :O