Halloween

En kommentar
Jaha då vart det halloween i år igen. Så är det. Jag har aldrig firat halloween. Vet knappt vad det är. Varför inte bara tända ett ljus för de som har gått bort? Vem la till att man ska festa och gå bus eller godis och allt det?
Själv har jag aldrig gått bus eller godis. Det är en av de värsta traditioner jag någonsin hört talas om. Bortskämda snorungar är det som går och tigger. "Ge oss godis annars kastar vi ägg på ditt hus" typ. KUL ! Verkligen. När jag har ett eget hus ska jag sätta ut rävfällor eller något i trädgården. Hur kan föräldrar låta sina barn göra sånt?!
Okey till påsk om man är påskkärring. Då ger man bort teckningar, och människorna kan säga "nej vi har inget godis" utan att få något straff för det. 
Halloweenfester... Ja de är väl helt okey att klä ut sig och ha kul. Men under helgen man ska hedra och tänka på de döda? Nej jag vet inte. Jag skulle hellre gå på en vanlig maskerad i så fall.

Nu ska jag plugga och sen jobba. Ha det bra :)


För övrigt har jag aldrig förstått varför man säger happy halloween.
 
1 Alexandra:

skriven

sv; Jag håller med dig helt och hållet om vaccinet! Vi pumpar i oss massa skit hela tiden, tlls slut kommer vi inte tåla ett skit. Nej jag har bojkottat detta tills det verkligen blir "allvarligt" om det nu ens blir det..