Äldre människopr faller för mig

5 kommentarer
Oseriös rubrik - Mer seriös text
Igår när jag och Robin var på väg från skolan till Chaplin i det kalla regnet såg vi en äldre dam med sin rullator. Hon skulle gå ner för den korta backen från parkeringen. En 30 cm lång kanske den är, men brant som bara den! Rullatorn tog fart och hon klarade inte att hålla emot. Hon trillar ner på den blöta asfalten och slår näsan hårt i handtaget på rullatorn. De sekunderna det tog för oss att springa fram till henne låg hon och ropade på hjälp.
När vi väl kom fram till henne blödde hon näsblod, och hennes tunna, fina vita byxor var alldeles blöta och leriga. Hon hade blod på sina grå handskar. Hur vi än försökte så lyckades vi inte få upp henne. Varken jag eller Robin är ju speciellt starka, och vi hade inte direkt någon bra teknik. Jag var inte långt ifrån att trycka på den grå knappen hon hade som armband. Den är väl till för när man har trillat och vill att någon ska komma och hjälpa en? Som tur var kom vaktmästaren i huset hon bodde i och hjälpte oss. Utan honom hade vi aldrig klarat det.
Efteråt tog jag moppen hem, tog ett varmt bad med mangobubblor och en bok. Vad tror ni tanten gjorde? Hängde upp sina blöta kläder? Förmodligen med stort besvär. Det är inte skönt att ligga blöt på asfalten en så lång stund, specieltl inte om man har dåliga leder och sånt från början. Sen kanske hon ringde sina barn eller barnbarn. Kanske har hon en man som fortfarande är i livet? Kanske är hon själv. Vad vet jag. Det enda jag är någorlunda säker på att hon säkert var rejält omskakad resten av kvällen. Sov säkert inte en blund på hela natten. Fy vad hemskt!
Och tänk ändå vad mycket gamla måste utstå. Under tiden hon låg på marken klagade hon inte en gång. Hon hade förmodligen skrapat upp knäna, men det klagade hon inte på. Tänk vad ont det gör att slå i näsan i ett fall! Det är ju nästan helt olidligt, men det klagade hon inte på en enda gång. Hon klagade inte heller på att hon frös, trots att det var isande kallt ute och hon hade legat i en mindre sjö där på asfalten. Inte en gång klagade hon!
Jag har dåligt samvete. Jag vet inte varför, mår bara så dåligt av denna händelsen. Stackars tant. Det känns som om ingen bryr sig om de gamla i samhället längre. Jag vill aldrig bli gammal!
Och grejen är den att plötsligt händer detalltid så när jag är ute någon stans. Jag ser gamla människor trilla ihop hela tiden. Detta var första gången jag inte kunde hjälpa människan upp, andra gånger har det varit mindre allvarligt. Men varför finns det inte fler människor som hjälper till? Alla bara går förbi, även om de ser någon ramla! Idioter -.- Jag ska inte hjälpa dem när de blir gamla och trillar! Jag blir så ledsen :(




Nu till en lite gladare grej, jag har piercat navlen!

Yäy me! Trodde aldrig jag skulle våga. Om inte Todd och Robin hade tvingat mig hade jag aldrig gjort det >.<
 
1 Jojo:

skriven

Oj vad du är mogen, du känner dig 'ledsen' för att du inte kan hjälpa gamla tanter men du tycker det är ok att tjejer kan få hud cancer och dö av att sola solarium kanske?

Gud vilken fin människa du är.

Love jojo xx

2 Ing-Mari:

skriven

Jag håller med. Jag blir också ledsen av människor som inte bryr sig om. Vi var på marknaden i lördags, och mötte en man som cyklade omkull mitt framför oss. Han var förvisso dyngrak, men vad säger att inte han också behövde hjälp. Jag fick hålla vår fyrbening medan Anders assisterad av en till hjälpte honom upp. Man kan faktiskt slå sig även om man är full...

Men nu känner jag mig lugn, och vet vem jag ska ringa när jag blir gammal - för jag kommer att bli det långt innan du blir det :D

Kram från Moster Ing-Mari

3 LINN:

skriven

åh jag vill också pierca naveln! gjorde det ont? :P

4 Justine:

skriven

sött blogg! ha en trevlig kväll! kramis

5 LINN:

skriven

okej :D haha jag måste våga! ;)