Burger King

9 kommentarer
Jag blir så jävla sur när jag tänker på Burger King! Jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Jag känner mig falsk, jag jobbar ju trots allt där, jag borde vara "trogen" men jag klarar fan inte av Burger King mer!

1.
Merförsäljning! Varför?!
De säger; Om du får gästen att lägga till ost eller bacon förhöjer det smakupplevelsen, och vi för en nöjdare gäst.
FALSKT! Man känner inte ens någon skillnad i smak! VEM vill betala 6 kronor extra för EN skiva ost?! Eller fyra små bitar bacon?! Gästen blir nöjd om den får ett trevligt mottagande och varm mat! INTE av en skiva ost utan smak. Om vi skaffade sallad som inte är brun i kanterna skulle vi få nöjda gäster.
De säger; Om vi får nöjda gäster tjänar vi mer pengar, och då kan du få högre lön.
FALSKT! Vi måste ha samma lön som McD och Max. Vi kommer aldrig få högre lön, hur mycket vi än merförsäljer!
Vart går pengarna? Enligt en av cheferna går de till vapenindustri. Jag tror det går rätt ner i chefernas fickor. Det är väl därför de är utomlands tre ggr om året, och har nya bilar och skit hela tiden?!

2.
Vi få svenskar.
Vi är extremt få svenskar som jobbar där. Vart är sammanhållningen på arbetsplatsen? Den finns inte! Det finns några som snackar bosninska, några som snackar arabiska och några som snackar polska. That's it. Det är max en svensk som jobbar åt gången. Alla andra står i klumpar och snackar sitt egna jävla språk. Kul. Man borde förbjuda andra språk så länge man jobbar.
ALLA är dessutom kusiner med varandra, enda anledningen till att de har jobb där är för att kusinen fixade jobb åt den.  Lata jävlar är det som jobbar där. Vi hade kunnat bli mycket bättre med bra personal. De är liksom inte ens trevliga!

3.
Folk som skräpar ner.
Personalrummet ser ut som en soptipp! De går dit och äter, och lämnar kvar allt skräpt! Utspritt över hela jävla bordet. Hur kan de?! Jag börjar alla mina raster med att städa innan jag kan äta! Personalrummet äcklar mig. Och folk ljuger. De gör hamburgare en kvart innan rasten börjar. På så vis blir den waste till rasten. Wasteburgare kan man äta gratis, så drar de inte av något från lönen!
Jag tycker egentligen det är rätt att Burger King förlorar pengar, men ändå.. Måste endel betala måste alla. Jag skulle aldrig våga ljuga på det sättet.

4.
Unga arbetare.
Ellie sökte jobb där och fick svaret att hon var för gammal (!!!!) Hon är max 22 år gammal! De vill bara anställ folk under 18 eftersom vi är mycket billigare! Så sparar de pengar! Smidigt va? Jaaaa! Vi anställer inkompetenta, lata fjortonåringar, så slipper vi betala så mycket i lön! Fan vad smart! Då kanske vi har råd att köpa hus på Kanarieöarna dessutom, så kan vi spara ännu mer pengar när vi åker utomlands när vi slipper bo hotell!


Snåla giriga jävla lögnhalsar!!!
Detta hatet har växt inom mig i över tre år. Det blir bara värre och värre hela tiden. Jag hatar Burger King. Jag erkänner det öppet.

Konversation mellan mig och en av cheferna;
- Varför har vi inte fler vegetariska alternativ?
- Vadå vi har ju veggie burger
- Ja, men bönburgare är ju verkligen jätteäckligt! Det borde finnas fler alternativ!
- Varför ? Vi har ju massor med andra burgare.
- Ja, men vegetarianer är ju bra människor! De borde få fler alternativ när de ändå försöker göra något bra för djuren och naturen!
- Det hjälper ju ingenting! Tror du verkligen du kan rädda något djur ?! En enda vegetarian gör ju ingen skillnad! Djur kommer fortfarande bli misshandlade och dödade! Vi är födda att äta kött!
~
- Vi borde bry oss mer om naturen. Typ använda ekologisk mat, eller som max, de planterar träd i regnskogen som kompensation för sina utsläpp!
- Äh, dedär snacket om klimathotet och uppvärmningen är bara skitsnack ändå
~
- Varför hjälper vi stadsmissionen? Varför bryr vi oss om ungdomsgårdar i Stockholm när det finns människor som svälter och blir misshandlade?!
- Vadå vad vill du att vi ska göra?
- Istället för att skänka pengar till stadsmissionen kan vi väl hjälpa rädda barnen eller barncancerfonden eller vad som helst!!
- Asså sanningen är, detta behöver du ju inte säga till massa människor, att pengarna här ändå går till vapenindustrin! Även om vi hjälper barn på ett sätt kommer det ändå finnas barnsoldater! Vi skickar ju ner vapen så fort det behövs!
- Varför gör vi det?
- VI gör inte det! Men det vi betalar in i olika skatter och sånt! Vi kan inte styra över vart pengarna tar vägen!

Nääh men man kan ju försöka i alla fall! Bara för att det finns några idioter betyder det inte att vi andra kan sluta bry oss!

Dom vill försvara en lag för dom slår sig
Förklara för mig för jag kan inte förstå
Dom har handskar på, illa kan det gå
Hjärnskador kan dom få
Vi kan inte bara stå och se på, när dom pucklar på
När nån blir slagen gul och blå
Vi kan inte bara stå och se på, för illa kan det gå
Men när barnen trampar på minor i Angola
Tänker vi då att det kan dom tåla
Bryr vi oss inte mer än så?
Förklara för mig för jag kan inte förstå
Han vill ändra en lag för att slippa nån skatt
Förklara för mig för jag kan inte förstå
Han har vitaste kragen, mat i magen, makt över lagen
och av makt betagen och bedragen
Äger tv-bolagen, är på mittuppslaget med lättklädda flickor
Pengarna från scoopen hamnar i hans egna djupa och giriga fickor
Men när människor inte har vatten för dagen bryr vi oss ändå om bostadsbidragen
Bryr vi oss inte mer än så?
Förklara för mig för jag kan inte förstå

Känner saknad och jag känner mig i bland som en främling
född i främmande land
Och jag lever icke allenast av bröd
Denna andliga nöd blir min långsamma död
Jag tynar bort och jag finner ingen ro
För människor av min sort finns det väl ingenstans att bo
Ingen välsignad jord där kärleken kan gro
Långt, långt bort från brodermord vill jag finna min rot

Vi lever i en sluten tid
Tysnaden är talande malande vi ser en förljugen tid
Lögnerna är skvalande malande vi tar hand i från mun

Dom sprider propaganda som om det var deras sätt att andas
Men det är inte dom som vi ska klandra
Det är vi som måste handla
Det går ju alltid att skylla på dom andra
Men ett steg och sen har man börjat vandra
Och när man väl har tatt det första, lika bra att ta det andra
Vi måste vägra deras sanning, vägra deras lögn
Stänga av apparaten och vakna ur vår sömn
För det är dags att ta till handling, dags att ta tillbaks
Avslöja spektaklet, det blir general knas

Tekninken höjer välfärds nivån
Kostnaden blir flåsande låsande lån
Bläddrar runt i tv-tablån
Äcklad varje dag, jag vill dra härifrån

// Svenska akademien
 
1 niklas:

skriven

hej! jag gillade verkligen det här inlägget... brukar inte tycka om att läsa bloggar i största allmänhet men jag blir glad när jag läser vettiga saker.. såklart.. och sedan när du citerar svenska akademien så blev jag ännu gladare... hoppas det går med jobbet ditt framöver

2 TEEN WEIGHT LOSS:

skriven

Vilket skitställe du jobbar på :|

Att de inte skaffar riktig personal som kan ta hand om kunderna.. gud..

3 TEEN WEIGHT LOSS:

skriven

Jättebra tips btw! Det där med skriva ner på en lapp ska jag nog göra och lägga i fickan varje dag. Skulle funka perfekt. Men vill inte bli för beroende av att gå ner vikt. Tränar hellre och får en hälsosam och vältränad kropp :)

4 Anonym:

skriven

snygg blogg du har!

kika gärna in hos mig med;

http://annebertelsen.blogg.se

5 Ronnie:

skriven

Brukar inte läsa bloggar men ditt inlägg fastnade jag vid, bra skrivet. Låter som du är alldeles för ambitiös för ditt jobb, låter som det dags att byta jobb.

6 Marina:

skriven

Jävligt bra skrivet! Gött med folk som bryr sig för en gångs skull!

7 Lizette - fotoblogg:

skriven

Fan va irriternade!

Dumhuvuden till chefer du har!

You go girl.

8 Bullshie:

skriven

You said it -.-' Now I know.. Nu fattar jag vad du snackade om hah xD Hatar osså de.. Jag hatar alla elaka som jobbar där och jag hatar osså allt de du skrev xD <3

9 Ivan:

skriven

Visst jag förstår din upprördhet, men du kan ju faktiskt sluta jobbet om det inte passar. En massa jävla gnäll alltså.



Gillade din banner förresten :P