Foto och sånt

Kommentera
Det är synd att jag aldrig använder kameran längre. Den digitala i alla fall. Den analoga är väl använd, men man kan ju inte direkt få in analoga bilder på datorn utan scanner, så ni får klara er.


Mitt liv det senaste halvåret har gått ut på att längta till onsdag, torsdag och fredag eftersom det är då jag kan stänga in mig i mörkerrummet tre timmar om dagen och framkalla mina foton. Men de har bestämt sig för att bygga om på esteten, vad ska jag ta mig till då?! Våra lektioner kommer hållas i tingshuset, och vi "kanske kommer ha ett provisoriskt mörkerrum." Hallå?! Jag kommer inte överleva utan ett mörkerrum! Jag älskar att framkalla bilder ju. Foto är inte samma sak digitalt. Okej om det handlar om bilder att lägga ut på bloggen eller facebook eller bilddagboken eller något, men ska det vara seriösa och fina bilder ska det vara analogt!
Om jag ska fota digitalt nästa år kommer jag vara tvungen att lära mig photoshop eller något. Piatta och efterbelysning och sånt vet jag FINNS på photoshop, men jag har ingen aning om hur man använder det.
Jag tycker att bildredigering är fusk. Man är ingen  duktig fotograf om man måste redigera alla bilder...



Nu ska jag ner och äta hallonyoghurt, cya