Qube

2 kommentarer

I förrgår tog jag tåget till Vaggeryd där min moster hämtade mig. Sen åkte jag och kusin (Johanna) hem till hennes pojkvän i Jönköping. På kvällen gick vi till hans kompis Maxo ch spelade uno och supernintendo. Jag och Johanna ägde! Vi vann hela säkert fyra gånger! ;D

På ngt spel där det går ut på att spränga de andra;
Jag;
- Vad händer om man tar dehär gula?
Lasse;
- Man får större bomber...
Jag;
- Jaah jag har stora bomber!

Mwaha som det kan bli >.<
Dagen efter tog jag tåget hem och duschade, och åkte direkt till jobbet sen. Jag har faktiskt saknat det medans jag har varit ledig!
När jag hade slutat kom Jenny och henens pappa och hämtade mig. Jag fick presenter!!
Ett resemonopol, så det är pyttepyttesmå pengar, och små hus och allt är jättegulligt!
Det andra spelet jag fick hette Qube och finns i fyra olika sorter. Det jag fick var "svenska språket" (Förlåt, jag är känd som ordhitler). Det passade mig perfekt! Det är helt sjukt roligt att spela. Det är allt från gamla ord som "grötmyndig" och "snömos" till slag och dialekter. Och så är det Utbytta ordspråk och sånt. Det låter tråkigt, men är jättekul, man skrattar hela tiden.



Ett annat qube som verkar roligt är Gott och lyxigt. Det är bara massa brat-frågor. T.ex;
- Hur många kronor kostar det att leasa rederiet Liveras lyxyacht "Alysia" per dag för 36 personer?
Svar; 800 000 kronor (Rabatterat pris 2008. I priset ingår dock inte drivmedel, hamnavgifter, skatter, sprit och champagne, 7,5 procent dricks eller tvål och spaprodukter)
- Två centiliter av Macallan Fine & Rare, 1926, kostar 3 300 dollar på the Old Homestead Steakhouse i Atlantic city. Var är destillatet gjort?
Svar; Skottland.

 
1 M o l l y m u s:

skriven

Hejhej!

Hoppas du får en jättebra dag! :)

Kramar

2 Marina:

skriven

Gott och lyxigt har jag. Det är skitkul! Ingen kan ju nästan något så det blir mycket skratt x)